گلد مگ

فروشگاه اینترنتی خرید طلای دست ساز

خرید-طلای-دست-ساز

زیورآلات طلا نوعی وسایل زینتی هستند که بیشتر توسط خانم‌ها استفاده می‌شوند که شامل انگشتر، دستبند، حلقه‌های جدید ازدواج، النگو و گوشواره هستند. آقایان هم با این که از زیورآلات طلا استفاده نمی‌کنند؛ ولی با طلا آشنایی دارند. طلا دست ساز بر خلاف طلای ماشینی ساخت آن به صورت دستی بوده در واقع نوعی هنر دست محسوب می‌شود. در این مقاله به نکات مهمی که در هنگام خرید طلای دست ساز لازم است به آن‌ها توجه شود، پرداخته شده است. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر پیش از خرید طلای دست ساز تا انتهای این مطلب همراه باشید.

نکات مهم هنگام خرید طلای دست ساز

زیورآلات طلا نوعی اکسسوری گران قیمت هستند که نقش مهمی روی زیبایی و خوش تیپ شدن شما دارند. به همین دلیل در هنگام خرید طلای دست ساز باید به یک سری نکات توجه کنید تا بتوانید گزینه مناسبی را انتخاب نمایید تا به زیبایی، جذابیت و خوش تیپ شدن بیشتر خود کمک کنید.

توجه به طراحی طلا

طلای دست ساز دارای طرح‌های خاص و مدرن است و در انواع بچه‌گانه، مردانه و زنانه وجود دارد. در هنگام خرید طلای دست ساز توصیه می‌شود بر اساس روحیه‌ی خود، سبک زندگی و استایل خود طرح طلا را انتخاب نمایید. به عنوان نمونه خانم جوانی که اهل ورزش و برونگرا است باید به سراغ جواهرآلات رنگی و درشت برود؛ چون این مدل طلاها نشان دهنده‌ای روحیه شاد شما است. آقایانی که تیپ رسمی دارند و همیشه کت و شلوار می‌پوشند انتخاب دستبند طلا بافت برای آن‌ها مناسب نیست.

افرادی که سرمایه مالی خرید طلا برای آن‌ها مهم نیست برای خوش تیپ شدن خود می‌توانند به جای بسیاری از پوشش‌ها و زیورآلات غیر طلا از زیورآلات طلا استفاده کنند به عنوان نمونه به جای خرید دستبند نقره می‌توانند دستبند طلا زنانه خریداری نمایند.

توجه به سایز زیورآلات طلا

در هنگام خرید طلا توجه به سایز زیورآلات یکی از نکات مهم است به ویژه در هنگام خرید النگو، دستبند و انگشتر، اندازه مناسب زیورآلات طلا باعث می‌شود تا در هنگام استفاده گم نشوند.

عیار طلا حداقل 18باشد

طلای زیر 18عیار در ایران به هیچ عنوان خرید و فروش نمی‌شود و کار غیر قانونی محسوب می‌شود.

انتخاب رنگ طلا متناسب با پوست

انتخاب طلا و جواهرات بر اساس رنگ پوست یکی دیگر از نکاتی است که در هنگام خرید طلا باید به آن توجه نمود. اگر بین رنگ پوست و زیورآلات طلا هارمونی وجود داشته باشد به شیک‌تر شدن شما کمک خواهد کرد. رنگ پوست انسان شامل رنگ سرد (رنگ پوست با ته مایه‌ی آبی، قرمز و صورتی)، رنگ گرم (رنگ پوست به ته مایه‌ی طلایی، هلویی و زرد) و رنگ خنثی (ترکیبی از دو رنگ گرم و سرد) می‌شود.

کسانیکه که رنگ پوست آن‌ها سرد است رنگ‌های زیر برای آن‌ها مناسب خواهد بود:

    • قرمز

    • فیروزه‌ای

    • یاسی

    • صورتی

    • سبز

    • آبی

افرادی که رنگ پوستشان گرم است رنگ‌های زیر برای آن‌ها مناسب است:

    • عاجی

    • قهوه‌ای

    • قرمز

    • نارنجی

    • زرد

افرادی که رنگ پوست آن‌ها خنثی است هر رنگی را می‌توانند، انتخاب کنند. زیورآلات سفید و روشن و طلای سفید برای افرادی که رنگ پوست آن‌ها سرد است، مناسب خواهد بود. طلای نارنجی، زرد و عسلی مناسب افرادی است که پوست آن‌ها تناژ گرمی دارد.

نحوه تولید طلای دست ساز

طلای دست ساز هنر دست است و برای تولید زیورآلات دست ساز مراحل زیر طی می‌شود:

    • قالب گیری مقدار مورد نظر طلا متناسب با مدل انجام خواهد شد.

    • در مرحله دوم با ابزارآلات مختلف شکل خام طلا را با دست فرم می‌دهند. به عنوان نمونه روی مدل خام با استفاده از سمباده و سوهان نرم منحنی‌های ایجاد خواهند کرد. 

تفاوت‌های طلای دست ساز و طلای ماشینی

در هنگام خرید زیورآلات طلا برای بسیاری از افراد مهم است که طلای آن‌ها دست ساز باشد یا ماشینی به همین دلیل در این قسمت از مقاله قصد داریم تفاوت‌های طلای دست ساز و ماشینی را بررسی کنیم.

میزان تولید

تولید زیورآلات طلا دست ساز بسته به مدل طلا می‌تواند روزها و هفته‌ها طول بکشد؛ ولی زیورآلات طلای ماشینی به جهت این که با ماشین تولید می‌شوند در طول روز تعداد زیادی از طلا تولید خواهد شد. در سری سازی‌ها و سفارش‌های انبوه باید به سراغ طلای ماشینی رفت؛ چون باعث صرفه‌جویی در هزینه و زمان می‌شود.

قیمت یا اجرت ساخت

طلای دست و ساز به دلیل این که با دست ساخته می‌شود و به زحمت زیادی نیاز است از قیمت بالاتری برخوردار هست. برای ایجاد طرح‌های خاص روی زیورآلات طلای دست و ساز به زمان زیادی نیاز بوده؛ لذا کاری سنگین محسوب خواهد شد. برندهای خاصی از زیورآلات طلای ماشینی با مدل‌های ساده ممکن است قیمت آن‌ها بیشتر از مدل‌های دست ساز مشابه باشد.

سلیقه‌های مختلف

مدل‌های زیورآلات طلای دست ساز معمولا سفارشی هستند و بر اساس سفارش مشتری ساخته می‌شوند.

مناسب برای هدیه دادن

اگر به دنبال خرید گردنبند طلا زنانه برای هدیه دادن هستید؛ طلای دست و ساز بهترین انتخاب است؛ چون طلای دست و ساز معمولا دارای طرح‌های خاص هستند که پیدا کردن این طرح‌ها به راحتی امکان پذیر نیست. اگر قصد دارید زیورآلات طلا با مدل‌های کمیاب و خاص هستید باید به سراغ زیورآلات طلای دست و ساز بروید. در صورتیکه به دنبال زیورآلات طلا با برندهای بزرگ و معروف هستید باید به سراغ مدل‌های طلای ماشینی بروید.

خرید آنلاین حلقه طلا از زاهدی زر

استحکام

در ساخت زیورآلات طلای ماشینی باید یک سری استانداردها رعایت شود و همین موجب شده طلای ماشینی نسبت به طلایی دست و ساز باکیفیت‌‌تر تولید گردد. آلیاژی که برای ساخت طلای ماشینی استفاده می‌شود از کیفیت بالایی برخوردار است. در این جا لازم است به این نکته اشاره کنیم که طلای ماشینی اگر توخالی باشد از کیفیت پایین‌تری نسبت به طلای دست و ساز برخوردار است.

وزن

طلای دست ساز نسبت به طلای ماشینی وزن بیشتری دارد؛ چون امکان تولید آن به صورت توخالی وجود ندارد.

شما میتوانید برای خرید طلای دست ساز به قسمت فروشگاه سر بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *